Wednesday, March 20, 2013

Cerita dari Negri Jiran

Tiba-tiba saja malam ini aku menemukan cerita menarik dari Negeri Jiran.

Tertarik untuk men share ceritanya karena di awal cerita dia miriiiiiip sama aku.

Kenalanlah kita via blog. Dua emak-emak dari 2 negara berbeda yang punya 1 tujuan. Skalian minta ijin untuk menshare blog nya di blog ku. Setelah dapat ijin untuk share malah gk ketemu klik untuk share. Jadi terpaksa saya copas total ya 


My very own Herbalife Story

Bismillahirahamanirahim
Tiba tiba dapat idea untuk buat entry about my very own Herbalife story. Belum pernah cerita lagi ni kenapa boleh tergerak hati cuba Herbalife kan. Keinginan untuk try Herbalife lahir lepas percobaan untuk turun berat badan dari 65kg ke berat badan normal gagal selama almost 4 bulan. Kenapa aku boleh ada figure 65kg? Aku 65kg sebab baru lepas melahirkan baby kedua. 65kg tu bukan exactly berat lepas melahirkan okey, tapi itu berat selepas 5 bulan melahirkan. Sebelum aku bersalin, doctor weigh aku and berat aku reach sampai 89kg! Hebatkan! Bagi aku itu normal, sebab waktu pregnancy pertama pun begitu jugak tapi ringanlah sikit. Berat badan aku memang akan naik up to 30kg during pregnancy sebab aku kuat makan, kuat minum susu and kuat ambil vitamin. Aku risau anak ndak dapat cukup, bagi aku gemuk belakang kira. Penting anak sihat dan cukup sifat. Doctor even melarang aku makan sebab terlalu gemuk, tapi aku langsung tidak peduli sebab takut any harm jadi dengan baby. And the result is, babyku memang tidak pernah kurang dari 4kg and aku mesti ambil masa yang agak lama untuk lose weight. 

ica crop 2-tile

Gambar di atas adalah figure aku seminggu before bersalin. Orang sangka kembar tapi hakikatnya big baby inside Nyah-NyahBulan pertama selepasa bersalin aku turun agak laju jugak. From 89kg to 77kg, then from 77kg to 69kg and from 69kg to 65kg. Ini betul ya sebab aku ikut record dari doctor. Tapi bila reach 65kg, scale tu start ndak mau turun sudah. Aku jadi stress sebab sudah start masuk office and aku ndak confortable dengan outfit aku pakai seriously ndak confident and yang aku tau is just update status pasal berat badan aku yang degil. And status entry tentang aku yang mau kurus tu attract attention my sponsor, Danie. Aku memang kenal dia sebab dia senior aku waktu sekolah di SMSLD cuma aku rasa dia tidak familiar dengan aku sebab aku junior, kali dia accept pun sebab banyak mutual friend-kan Nyah-NyahShe was so serious becerita tentang Herbalife and dia keep on tegaskan yang Herbalife ialah Program kesihatan and YES aku berminat sebab dia cakap resdung dan asma dia improve. Itu yang paling aku berminat sebab aku ada masalah yang sama dari dulu lagi and aku memang depend on antibotic, medication, nose drop, tissue mesti sentiasa ada and aku memang tidak mau dekat dengan habuk. Hidung aku sangatlah sensitif sampai bau habuk sikit pun aku boleh hidu. Disebabkan aku tertarik, dia pun mulalah membuat closing and dia offer aku Start Now Pack 50g dengan harga retail RM412.00, and bila dia sebut RM412 dalam hati aku woooooo punya mahal!! Skip!!
Tapi aku cakap jugak dengan dia, “kita just keep in touch, Aku akan carik kau nanti.”
Selepas selesai merejek sponsor, berat aku masih lagi sangkut disitu. Dalam masa yang sama, aku belum datang haid lagi lepas bersalin. Deliver bulan December, bulan Mei belum lagi datang haid. Must be something wrong-kan tapi doctor cakap it is normal sebab aku fully breastfeed Aqil tapi dalam hati aku tetap cakap it is not normal, there must be something wrong inside. Who knows something is not right with my hormone sebab aku deliver secara csect (Punya kencang!)

253924_10150205562514431_816244430_6734430_6517578_n-tile

Gambar di atas adalah figure 65kg aku, it was taken in May berdasarkan calender album Facebook I. Maksudnya gambar was taken antara aku baru start minum and belum minum sebab berdasarkan report, aku sign up Membership bulan June 2011. Gemuk kan aku. Tengok tu tangan macam tukang pukul. Baju aku pakai pun size L, boleh pakai size M jugak tapi rupa macam balut nangka, ndak sesuai lah dengan aku yang bertudung.
So, after cuba untuk menurunkan berat badan dengan cara tradisional, ataupun dalam erti kata lain tidak makan nasi dan skipping meals. Aku akhirnya give up dan menyerah diri dengan Herbalife. Aku PM my sponsor on Facebook and bagitau dia aku mau start the program with Start Now Pack and dia bagi aku free shaker cup.
Remember everyone! bila customer cakap NO and senyap untuk berbulan bulan it is doesnt mean their No is Forever. They might come back and said YES. Sama macam situasi aku dengan sponsorku. Jangan pernah give up dengan customer okey. Bila sama sama setuju, dia pun post product dari Sandakan and aku pun start minum. Petang tu SNP Dutch Chocolate sampai, malam tu jugak aku terus minum sebab excited.
Aku ingat lagi Abang tanya waktu aku buat Shake ‘Untuk apa ni ma?’
Aku jawablah ‘supaya mama cantek macam princess’
Lepas aku minum sjak tu Shake,
Abang cakap ‘Ndakda jadi apa2 pun ma, masih jugak mama macam biasa. Cakap boleh jadi princess’
Budak 7tahun pun ada expectation besar, apa lagi kita as an adult kan, Aku minum, ikut apa yang coach aku cakap and aku sangatlah banyak tanya. Sikit sikit tanya ‘Kenapa badan rasa heaty’ ‘Kenapa aku cepat haus’ ‘Kenapa aku cepat lapar’ Kenapa begitu, kenapa begini’ sakit jiwa sjak ndak kali dia melayan aku kan. Ingat! Customer yang SERIOUS adalah customer yang rajin bertanya dan sentiasa respond dengan follow up. Walaupunbanyak tanya, aku ikut jugak cakapnya, minum sjak product. Belum sampai 2minggu product aku habis and aku reorder lagi. Betul betul minum product-kan itulah habis ikut time. Aku reorder lagi and she start on recruiting. Again, aku menolak. Aku cakap dengan dia aku ndak pandai join benda benda begini, Just bagi aku retail sjaklah but she acted smart by promoting 500vp to me. Mula mula rasa mahal tapi aku tetarik bila dia cakap, jimat lebih dari RM1K. Disitu aku start berfikir, betul jugak kan. Pagi tu dia cakap, besok pagi aku terus transfer duit Winking smileTerujakan mau kurus. I followed the program well, dengar cakap coach walaupun ada jugak cheating sikit sikit and resultnya berat aku cuma turun 2kg dalam 2 bulan. Really frustrating! Waktu itu aku tidak tau tentang konsep turun on inches and aku lebih fokus on kg. Aku tidak tau bila muscle mass naik, body fat will turun and result to body reshape. Jujur, aku rasa tertipu. Beli mahal mahal tapi berat turun sikit macam ciput, tapi aku ndak sedar yang badan ku tengah reshaping. Dalam aku pegal tengok timbangan, some people start on giving compliment as aku sudah kurus. sudah nampak slim. So boost up aku dicitu! Motivated terus! So, aku decided just continue minum sampai stock habis. Masuk bulan ke-3 aku minum, I started to feel back pain, sakit pinggang macam mau beranak. Mulalah risau and cepat cepat pigi clinic untuk scanning. Bila scan doctor cakap everything is fine cuma dinding uterus ku terlalu tebal and ready untuk keluar as period. Aku terus Surprised smilebaru teringat yang aku sudah 7 bulan ndak period. Dalam kepala terfikir, is it the effect of Herbalife? Laju laju tanya sponsor and dia pun explain adalah logik kalau badan dan hormon kembali normal apabila terima nutrisi cellular yang lengkap. Disitu, aku terus ooooohhhhhhh!! Lepas dari situ, aku teruskan jugak minum and this time aku ndak fokus on kg sudah tapi sekalinya aku naik timbangan. Wow! aku drop 4kg! Tekejut! Dalam aku meneruskan program aku sedar jugak yang aku sudah ndakda hembus hingus pagi pagi sebab sumbat, laki pakai perfume aku relax sjak. Biasanya memang aku gaduh dia gara gara minyak wangi. Amazing!! Thank You Herbalife dan inilah hasilnya. 58kg, slim dan bebas dari resdung & alahan.

58kg


sumber : http://melissaarman.blogspot.com/2012/09/my-very-own-herbalife-story.html 



Untuk tanya2, chit chat, ngobrol2 seputar herbalife, monggo hubungi aku di

HP : 0812 1955 4273 

PIN : 2291c0af

Gratiiiis kok, jangan kuatir :D
 

No comments:

Post a Comment